Tuesday, July 7, 2009

novel sejarah Islam : Salahudin Ayubi

baru sahaja habis membaca sebuah novel, Salahudin Ayubi. bagi aku, tak macam novel pun. tiada ayat-ayat yang berbunga-bungi. lebih banyak dialog berbanding ulasan. iye lah, kalu banyak ulasan, jadi macam buku teks sejarah plak. jalan ceritanya pula, direct to point & full of fact. kadang-kadang tak teratur. contohnya, tiba-tiba jer dah ada anak & siap lantik jadi pemerintah Mesir, lantik jadi panglima, dsb. apapun, walaupun dengan segala kekurangan, aku tetap suka membacanya, dan meniupkan lagi semangat jihad aku !!! Allahuakbar !!!




next, aku tengah baca novel Sultan Muhammad Al-Fateh. Namun sebelum tu, aku dah baca beberapa artikel dalam internet tentangnya. wow! antara yang mengakjubkan ialah taktik peperangannya dalam menggempur kota konstantinopel.

1 comment:

naQiu said...

membaca jambatan ilmu..