Sunday, March 8, 2009

susu formula untuk bayi

isu pemilihan susu formula untuk bayi, bagi saya amatlah cerewet. jika susu formula tak serasi dengan bayi, dia akan muntah selepas menyusu, tidak mahu minum, meragam dan sebagainya. paling teruk, bayi akan menghadapi masalah penghadaman!

namun, isu memilih susu yang betul-betul terjamin status halal dan tayyib juga perlu diambil kira. ini kerana, makanan juga antara faktor penentu fi'il perangai seseorang itu, di samping cara didikan yang sempurna dan selari dengan kehendak Islam. sudah tentu, semua ibu bapa mahu kan anaknya menjadi insan yang baik, patuh kepada ibu bapa, mampu menyumbang sesuatu khususnya kepada agama Islam, insya Allah. jadi, pasti makanan untuk bayi anda dan juga untuk seisi keluarga anda adalah halal serta tayyib.

sebelum ini, sudah 2-3 jenis susu formula yang ada dipasaran aku beli untuk makanan tambahan kepada Nasih. namun, akhir-akhir ini aku beralih kepada susu formula Bio-Lac, produk hasil kajian Dr Azizan. susu ini bukan sekadar susu formula, tetapi mengandungi bahan tambahan berasaskan perubatan homoepati, serta sumber susu yang diyakini halal dan tayyib. jadi, boleh diperhatikan pada bungkusan susu ini terdapat logo pengesahan halal oleh Jakim dan disyorkan oleh PPIM.

apapun, susu ibu adalah susu yang terbaik untuk bayi!

3 comments:

myazzyra said...

oh..x penah dgr iklan psl susu ni. Tp agak menarik..mungkin blh dicuba utk bby sy yg bakal lahir ni:D

Anonymous said...

tahniah!!! anda merupakan srg bapa yg bertanggungjawab dan terima kasih kerana mempercayai kebaikan Bio Lac.

Era Edar Kelantan said...

tahniah!!! anda merupakan srg bapa yg bertanggungjawab dan terima kasih kerana mempercayai kebaikan Bio Lac.